Boyner Grup’tan Mağazacılıkta Dijital Devrim!
Perakende sektörüne “koşulsuz müşteri mutluluğu” kavramını kazandıran Boyner Grup, yeni teknolojilere yatırım yapmaya devam ediyor. Boyner Grup mağazalarındaki satış danışmanlarının kullanmaya başladığı “Asistanım” ile online ve offline dünyaları birleştiriyor. Boyner Grup Omnichannel ve Teknoloji Direktörü Sedat Yıldırım , Luna Bilişim iş ortaklığı ile gerçekleşen proje ve geleceğe yönelik hedefleri ile ilgili sorularımızı yanıtladı.
2016 yılını firmanız ve bulunduğunuz sektör açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?
2016 yılı hem ülkemiz hem de içinde bulunduğumuz sektör için zor bir yıl oldu… Yaşanan ekonomik ve politik gelişmeler hem ülkemizin hem de perakende sektörünün beklentilerin altında gerçekleşen büyüme rakamlarıyla tamamlanmasına yol açtı. Ancak Boyner Grup’ta biz aldığımız önlemler ve verimlilik çalışmalarımız sayesinde 2016’da perakende satışlarımızı Türkiye ve sektör ortalamalarının üzerinde %5 büyütmeyi başardık.
Mağazalarınızı dijital teknolojilere adapte fikri nasıl doğdu?
Son yıllarda dijital devrim büyük hız kazandı. Ancak eticaret ne kadar büyürse büyüsün, cironun %85’i halen müşteri ile yüzyüze olunan mağaza kanalından gelmektedir. Öte yandan, omnichannel dünyada, 2020’de alışverişlerin %82’sinin internetten ve mobilden etkilenir hale geleceği öngörülüyor ve dijital kanallarda başarılı şirketlerin mağaza satışları da artıyor. Bugün mağazalar, artık sadece ürün teslim yeri olmaktan öte, markaların anlam & deneyime dönüştüğü ortamlar oldu ve müşteri ile satış danışmanları arasında teknolojik bir uyum yakalamak gerekiyordu. “Asistanım” uygulaması tam da bu bakış açısıyla doğdu.
Boyner Grup geçtiğimiz yıl mağazalarında Asistanım adında yepyeni bir uygulama başlattı. Bu uygulama nasıl gerçekleşti?
Asistanım, UX’ı ve uygulama geliştirme aşamalarıyla %100 yerli bir uygulamadır. Öncelikle bu projedeki partnerlerimizi belirledik. UX için Userspots, uygulama geliştirme için Appcent firmalarıyla çalıştık.
Saha ekibiyle düzenlenen workshop’larla sahadaki hayatı ve ihtiyaçlarını tespit ettik. Buna göre uygulamanın kapsamını ve yol haritasını belirledik.
Satış danışmanlarımızı mobilize etmeyi hedefleyen bu projenin donanım ayağı için de Luna Bilişim’le işbirliği yaparak Bluebird marka cihazlarda karar kıldık.
Pilot uygulamamızı Ağustos’ta Beymen Erenköy mağazasında başlattık. Şu anda tüm Beymen mağazaları, Wepublic, Boyner ve Aymarka İstanbul mağazalarında “Asistanım” kullanılmaktadır.
Luna Bilişim’in sunmuş olduğu bu cihazlar sayesinde mağazalarda nasıl bir dijital dönüşüm planlıyorusunuz?
Bluebird EF400 model cihazları seçmemizin temel nedenleri, endüstriyel dayanıklılıkları, barkodokuyucusu ve rakiplerine kıyasla hafif oluşuydu. Böylece satış danışmanlarımız, ürün detayı, stok ve kampanya bilgilerine müşterinin yanından hiç ayrılmadan ve hizmeti kesintiye uğratmadan mobil bir şekilde ulaşabiliyorlar. Bunun da ötesinde, bir ürün o mağazada yoksa, siparişi verilip müşterinin evine veya istediği mağazaya teslim edilebiliyor. Böylece, mağazacılıkta sınırlar kalkıyor. Bu cihazlar sayesinde ödeme öncesi tüm sipariş işlemleri kasa öncesine taşınabildiğinden, kasa kuyruklarını azaltmaya katkısı oluyor.
Yakın zamanda, mobil ödemenin de bu cihazlar sayesinde tamamlandığı bir kasasız alışveriş sürecini canlıya almayı hedefliyoruz.
Bu proje sonucunda ortaya çıkan kazanımlarınız neler oldu?
Öncelikle kişiye özel atanan mobil cihazlarla, markalarımızın sahadaki elçileri satış danışmanlarımız güçlerini artırıyor. Buna bağlı olarak, işe bağlılık ve Satış Danışmanı memnuniyetinde de artış gözlemledik.
Bu uygulamayı çalıştırmak için sabit terminaller yerine mobil cihazlar seçmemizin sonucunda mağaza metrekaresinden tasarruf etmiş ve daha verimli kullanılmasına olanak tanımış olduk.
“Koşulsuz Müşteri Mutluluğu” ilkemize istinaden daha hızlı, kesintisiz ve kişiselleştirilmiş hizmet alan müşterilerimiz, mağazadan daha memnun ayrılıyor.
Asistanlarda yapılan işlemleri CRM datasına daha net işleyebildiğimiz için de zaman geçtikçe eklediğimiz özelliklerle daha da kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmayı hedefliyoruz.
Kısacası, “Asistanım” uygulamasını mağazacılıkta dijital devrim gerçekleştiren bir inovasyon projesi olarak tanımlayabiliriz. Geçtiğimiz Nisan ayında Dünya Perakende Ödülleri’nde “En iyi Dijital Müşteri Deneyimi” kategorisinde M&S, El Corte Ingles gibi dünya markalarını geride bırakarak ödülün sahibi olduk.
Luna Bilişim’in sunmuş olduğu hizmetlerden memnunmusunuz?
Luna Bilişim ile uzun zamandır çalışıyoruz ve hizmetlerinden genel anlamda memnunuz. Özellikle firmalarımızın ihtiyacı olan endüstriyel tipte teknoloji ürünlerinin temininde ve temin edilen ürünlerin sahadaki bakım/onarım faaliyetlerinde Luna Bilişim’in desteğinin hızlı ve kesintisiz olması işimiz için kritik bir öneme sahip.
Son olarak mağazalarımızda satış ekiplerimizin kullanımına sunduğumuz endüstriyel mobil akıllı terminalleri de Luna Bilişim aracılığı ile temin ettik ve ithalat/kurulum/kullanıma alım süreçlerinde hiç sıkıntı yaşamadan projemizi hayata geçirdik.
Geleceğe yönelik plan ve hedeflerinizden söz edermisiniz?
Perakende sektörü, dünyada, buna paralel olarak da ülkemizde çok ciddi bir dönüşüm içerisinde. Geçtiğimiz birkaç yıl çok kanallı perakendeciliğin önemini konuştuk. Artık dijitalleşme ile birlikte değişen hayat tarzları ve müşteri talepleri sayesinde çok kanallı perakende yerini tüm kanalların içiçe yaşadığı, kanallar arasında kesintisiz geçişkenliklerin zorunlu olduğu “All-line” kurgulara bırakıyor. Boyner Grup perakende sektöründeki öncü rolü ve inovasyona olan inancı sayesinde 2016’da e-ticaret satış gelirlerini %60 civarında büyütmeyi başardı. Hayata geçirdiğimiz CRM-teknoloji yatırımları ve Hopi gibi yenilikçi uygulamalar sayesinde dijitalleşmemizi büyütüyor, müşterilerimizin istediği an, istediği yerde yanında olmak ve tüm ihtiyaçlarını karşılamak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. 2017 ve sonrasında da ‘Koşulsuz Müşteri Mutluluğu’ anlayışımızla bu yatırımlara ve yenilikçi uygulamalarımıza devam edeceğiz.
